curses

Ultra Trail Catllaràs 2013

25 Flares 25 Flares ×

Aquest cap de setmana vaig tenir el plaer de participar en la primera Ultra Trail Catllaràs celebrada a la Poble de Lillet. Aprofitant la Ultra vaig decidir passar uns dies de vacances al Càmping Repòs del Pedraforca, i després de passar uns dies en família, visitar la zona i fer el Pedraforca amb l’Eric, dissabte cap a les 6 sonava el despertador i enfilava cap a la Pobla de Lillet,  el pitrall l’havia anat a buscar el dia anterior per ubicar-me una mica. A nivell organitzatiu tot molt ben lligat, zona d’acampada cap a la zona esportiva del poble, al costat de les piscines, on els participants teníem accés de forma gratuïta, entrega de dorsal, briefing i sobretot el recorregut, que em va agradar moltíssim .

Recorregut_ultra_trail_catllaras

Al mateix temps que era la primera edició de la Ultra, també era la meva primera Ultra, una ultra curteta, però que per estrenar-me, per mi ja ha era la hòstia. Havia participat amb anterioritat a d’altres curses de inferior distància, com la CMC de la Volta a la Cerdanya i a posteriori la Trail de Andorra, però encara no havia passat a distències més llargues. El que crec que he aprés en aquesta (a part de que repetiré ;-)) és que no és qüestió de plantejar-se els Kms, sinó de tenir present que vas a passar-te pràcticament tot el dia corrent /caminant per les muntanyes i que sobretot passaràs un dia a envoltat d’entorns preciosos i de gent que gaudeix igual que tu d’aquests moments o d’una forma molt similar. Evidentment has d’estar preparat físicament, però el objectius cadascú es marca els seus en aquest cas, i per a mi, acabar ja era satisfactori.

AC/DC, petard i som-hi, sortim de la Pobla i comencem a enfilar direcció cap a Falgars, faig que havia pensat, de pujades caminar, i córrer, doncs quan es pot, al meu ritme, ara avanço algú, ara m’avancen tres, i n’ha fent. Em trobo durant una bona estona amb en @Krlos_MG del Pont i que està de ple involucrat amb la Punk Trail de Pont de Vilomara del proper Octubre, anem xerrant a estones i comentant cosetes, fins que en un moment de la cursa perdem el contacte. Tinc ganes d’escoltar una mica de música, Pink Floyd “The Division Bell”, seguim enfilant cap a Malanyeu, el que passa és que en cert moment arribes a certs llocs on després de fer una petita grimpada, pujar per una petita escala, al donar la volta, et trobes amb llocs, on se’t queda una cara com aquesta.

Catllaràs 2012 - Foto Guillem Casanova

Catllaràs 2013 – Foto Guillem Casanova

I evidentment, per molt Pink Floyd que portis als auriculars, has de aturar la música i gaudir del moment. Seguim que fa baixada, cap a la Nou de Berguedà, avituallament, però després de baixada que toca de nou?, Sobrepuny, la pujada més dura del perfil de la cursa, 800 m positius en uns 3 Km, que voleu que us digui, soc més de baixades jo. Finalment arribo al cim i després comença un decents que cada vegada puc anar fent més depressa a mida que les cames es van descarregant, portem uns 30 Km, em trobo bé.

Perfil_ultra_trail_catllaras

Vaig pensant amb els espaguetis Carbonara que en algun lloc vaig veure que podríem menjar a Castell de l’Areny, no és que tingui gana, l’estomac se’m tenca i no tinc gana normalment, però de tot el que hi havia era el que potser em venia més de gust. Havia estat altres vegades a Castell de L’Areny a Casa dels Massana a fer uns dels seus increïbles arrossos de mar i muntanya, però de nou el recorregut em sorprèn, després de baixar per un corriols amb molt de desnivell, anem a parar a un gorgs i inviten a fer una remullada en profunditat, apuntats per tornar-hi ja que són molt a prop. Just aquí m’atrapen la @martamuixi y el @raulkoala, que feien equip, van forts, xarrem una estona, ens hidratem i arribem junts a Castell de L’Areny. On són els meus espaguetis Carbonara?, no en queden !!, no passa res queda Fideuá o macarrons, la cago i agafo la fideuá i una Cola, costa d’empassar, però s’ha de menjar. A la vora hi ha una manguera que no dubto en obrir sobre el meu cap, em refresco força, carrego bidons i som-hi, la Marta i en Raúl ja han sortit, els trobo més tard a l’arribada. Sortint de Castell de l’Areny cap a Sant Romà i torna haver de nou una pujadeta guapa, avanço i m’avancen de nou, vaig fent em trobo bé, però el que deia havans, la fideuá se’m comença a repetir una mica, bé que hi farem. Arribo fins al refugi de Ardericó, on m’hidrato de nou i prenc una altre magnífica dutxa, ens queden uns pocs metres positius i després ja es tot baixada fins arribar de nou a la Poble de Lillet quasibé junts amb en Marçal Juan, que ens vam conèixer a la cursa, una mica havans de l’arribada em Trobo amb en Neli (que ja feia estona que havia acabat) i la Marta Comas donant-me ànims.

Catllaras_2013_arribada

En resum, primera Catllaràs, primera Ultra per a mi, conèixer gent nova i saludar a coneguts, i el millor de tot, un dia per recordar envoltat de la natura i gent que en gaudeix.

Vídeo d’en Santi

Força Catllaràs!!!

1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)